Ik help eigenzinnige ondernemers bij het creëren van een unieke huisstijl

Zoek je het antwoord op één of meerdere van onderstaande vragen?
  • Hoe verwerf ik een uniek logo voor mijn activiteit?
  • Hoe zet ik een unieke communicatiestijl op?
  • Wat is de basis die ik nodig heb voor een goede zichtbaarheid van mijn onderneming?
  • Hoe geef ik vorm aan mijn brochure of (e-)boek?
Heb je bovendien een eigenzinnige mindset? Ben je gedreven en wil je je visuele communicatie écht goed aanpakken?

Dan ben ik blij dat je me gevonden hebt!

O

Wil je al eens proeven van hoe ik te werk ga, of ben je benieuwd naar de stappen die je moet zetten om een perfect logo te creëren?

Het merkwaardig stappenplan naar een perfect logo geeft je een overzicht van alles wat je nodig hebt om een op maat gemaakt logo te ontwerpen.

afbeelding van het merkwaardig stappenplan website

knop voor merkwaardig stappenplan


Portret van Else

Ik werd verleid door de Mac tijdens mijn studie interieurarchitectuur

Een kwart eeuw geleden koopt mijn toenmalige partner, een freelance communicatiestrateeg, een Macintosh Quadra 800 met daarop alle nodige applicaties om zelf grafisch werk uit te voeren. Tussen hem en de Apple-desktop botert het niet zo goed. De Mac in zijn kantoor, wordt mijn eerste grote liefde. Mijn grote leergierigheid kon niet weerstaan aan de aantrekkingskracht van de Mac. Mijn liefde voor het werken met de grafische programma’s, in samenwerking met wat overredingskracht van mijn man, zorgen ervoor dat ik mijn opleiding interieurarchitectuur stopzet om op 20-jarige leeftijd zelfstandig desktop publisher te worden.

Het is bij momenten een harde leerschool, maar het grafische werk heeft me nooit meer losgelaten. Logo’s digitaliseren, modellen uit hun achtergrond halen en advertenties opmaken vormen het startpunt van mijn carrière.

Drie jaar intensief samenwerken monden uit op een scheiding met als gevolg de faling van de zaak. Na enige tijd ga ik achtereenvolgend aan de slag bij enkele reclamebureau’s waar ik nog meer praktijkervaring opsteek.

Zo hou ik de studio van Saatchi & Saatchi Business Communications draaiende. Daar sta ik in voor het nauwkeurig op punt zetten van grafische documenten voor ze naar de drukker gaan.

Mijn tijd bij Saatchi valt samen met de grootste evolutie die de grafische print sector in de afgelopen twintig jaar heeft doorgemaakt. Quark XPress wordt verruild voor Adobe InDesign én het bestandsformaat PDF wordt ingezet om documenten aan te leveren aan de drukker in plaats van de originele opmaakdocumenten met alle digitale foto’s en lettertypes. Ik bijt me vast in de nieuwe materie tot ik alle functionaliteit van zowel InDesign als Acrobat in de vingertoppen heb zitten.

Ik werk daarna nog voor een reclamebureau in Antwerpen. En aansluitend voor een evenementen bureau in Dubaï. Als ik terugkeer uit de Arabische Emiraten start ik met het geven van Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator en Acrobat-opleidingen voor Cevora.

Twee jaar later start ik, onder de naam ‘Trainographic’, voor de tweede keer als zelfstandige in de grafische wereld. Bij aanvang werk ik vooral freelance via een detacheringsbureau. Voor Syntra mag ik enkele korte grafische opleidingen rechtsreeks verzorgen.

Ik omschrijf mezelf wel eens als ‘functioneel lui’ omdat ik er een hekel aan heb om tijd te verliezen met herhalende handelingen of eindeloze correctierondes. Ik bekijk opdrachten graag vanuit een ongebruikelijk perpectief en tracht van bij aanvang een werkmethode op te zetten die het meest efficiënt is voor die specifieke opdracht. Dat maakt dat ik na de opstartfase sneller grote volumes kan verwerken, waar achteraf ook minder correcties op moeten worden uitgevoerd. Omwille van die werkwijze en mijn steevaste doorzettingsvermogen waarmee ik ogenschijnlijk onmogelijke deadlines aankan, is mijn alter ego ‘de Strijdbare Grafica’ ontstaan.

Met mijn huidige brand ‘Merkwaardig’ help ik eigenzinnige ondernemers om hun visuele communicatie zelf in handen te nemen. Het doel van visuele communicatie is informatie zo weer te geven dat ze door de juiste doelgroep gelezen én begrepen wordt. Een doordachte visuele communicatiestijl is geen decoratie die enkel wat make-up aan de inhoud toevoegt. Een visueel concept bepaalt of een boodschap wel of niet gelezen én begrepen wordt. Professioneel opgemaakte beeldende communicatie is in staat om sneller vertrouwen in te boezemen, wat resulteert in meer aandacht van potentiële ideale klanten.

afbeelding van het merkwaardig stappenplan website

knop voor merkwaardig stappenplan


Naast ondernemer ben ik ook mama van Roos, partner van Hans en plusmama voor Nanou.

Mijn voornaamste drijfveer om ondernemer te zijn is dat ik zelf kan kiezen hoe ik mijn werk inplan zodat ik de balans tussen mijn privé-leven en mijn werk zelf kan bepalen.

Na een burn-out en enkele jaren later kwaadaardige borstkanker, staat genieten van mijn leven hoog op mijn prioriteitenlijst.

Ik help ondernemers om meer ideale klanten aan te trekken. Zodat ze geen tijd en energie verliezen in het achterna hollen van klanten die hun passie draineren in plaats van ze te stimuleren.

Het liefst van al ga ik fysieke uitdagingen aan.
Zelf mijn woning verbouwen om zo een mooie thuis te creëren, is er één van.